On pikkasen aikaa tuosta edellisestä postauksesta, marsunpennut alkavat olemaan luovutusiässä ja kevät on ehtinyt jo pitkälle.

Piilareitakin on tullut testattua ja on minulla vain oudot silmät , eihän minulle sovi edes nuo kuukausilinssit. Ne ovat liian kaarevat minun  silmiini. Linssin kaarevuus aiheuttaa sen, että linssi ei pysy paikallaan silmässä vaan liikkuu joka räpäytyksellä ja sitten näön terävöityminen kestää taas jonkun aikaa. Minulla kun on vielä nuo tooriset linssit, niin näön tarkentuminen ottaa aikaa kunnes linssi pyörähtää oikeaan asentoon ja kun linssi liikku joka räpäytyksellä on soppa valmis. Nyt odottelen minulle saapuvaksi pitkäkestoisia piilareita. Niissä kun on enemmän valinnanvaraa tuon linssin kaarevuuden kanssa. Normaalistihan noissa lyhyenvaihtovälin piilareissa on kaarevuus 8.7mm ja minulla ei kaarevuutta saisi olla kuin 8.3mm, en siis ole mikään mulkosilmä . Varmaan ensi viikolla piilarit saapuvat. Koska ne silmiini saan onkin sitten eri asia.

Minulla alkaa ensi viikolla työharjoittelujakso joka kestää kuukauden. Pikkaisen jännittää, työharjoittelu on aivan eri alalta kuin millä olen tähän asti työskennellyt. Vanhan alani työt vain ovat kiven alla jos sielläkään, joten alanvaihto on minulla kuten monella muullakin edessä.

Mutta palaillaan ja lämpöistä kesän alkua